Ungdomsarbetslösheten?

1 januari i år fick vi en ny lag - baserat på ett EU-direktiv - som förbjuder åldersdiskriminering på arbetsmarknaden. Trots detta ska mossiga riksdagspartier överträffa varandra om särbehandling av -26 i form av sänkta arbetsgivaravgifter, speciella utbildningsinsatser m m. Detta är inte tillåtet enligt den nya diskrimineringslagen!

Jag skiter blanka faan i om en -26 är s k "arbetslös" inte får ett jobb, man får vänta på sin jävla tur, det har vi andra fått.

Men, en som nu blir av med jobbet som 50+ får aldrig mer ett nytt jobb!

I mitt företag kommer jag aldrig att anställa en -50. Ni får gärna anmäla mig till DO så att vi får ett prejudikat!

På söndag kommer jag att rösta Junilistan, ett parti där EU-kritik och kompetens gäller och inte ålder.

www.junilistan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0