Letterman or Leno!

Kan man skoja om politik? 2003 blev jag vald till Sveriges roligaste politiker i Grönköpings Veckoblad http://www.gronkoping.nu/ med vitsen "Hade Marie Antionette haft tillgång till Ipren, hade hon klarat huvudvärken bättre!"

I den politiska världen pratar man om "motståndare" medan vi andra pratar om "konkurrenter". Jay Leno  och David Letterman är inga motståndare, utan just konkurrenter. Och det har båda skitkul med!

Varför ska då riksdagsvalet bli ett sportsevenemang? Varför kan inte Mona Sahlin säga till Fredrik Reinfeldt att: "Du är inte min politiska motståndare. Du är min konkurrent?". Vem är intresserad av "Sahlin vs Reinfeldt"?

Min avslutning blir därför ett Churchill-citat: "En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull........"

Eller:

"Det sägs att skratt förlänger livet. Gäller det även egna skämt? I så fall kommer jag att bli över 100 år!"

Politiken nu är just ett rejält skämt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0